Over Lycens

Terugkijkend hebben we het afgelopen jaar prachtige stappen gemaakt in onze profilering, organisatie en proces. We hebben onze bedrijfsvoering onder de loep genomen en kritisch gekeken waarom onze klant voor ons kiest en wat onze cultuur is. De inzichten die door dit traject zijn ontstaan, hebben ons inzicht gegeven in onze organisatie, profilering en onze waarden. Trots dat we tijdens deze crisis niet stil zitten en het enthousiasme voor de toekomst kunnen vasthouden.

Over Lycens

Wat ons drijft

Veilig en milieubewust wonen en werken is wat ons drijft. Vanuit verschillende disciplines zien wij de invloed van ons gedrag op onze leefomgeving. De toenemende vraag naar betaalbare woningen, het organiseren van energieneutrale en het waarborgen van brandveilige woningen, de bestemmingen van gebouwen en gronden en het gebruik van de bodem zijn complexe vraagstukken. Met een team van adviseurs, inspecteurs en projectleiders willen we multidisciplinair en integraal onze bijdrage leveren aan een veilige en milieubewuste woon- en werkomgeving.

Waar we in het verleden met name werden gevraagd voor onze kennis en expertise op product niveau zien we dat deze vraag langzaam verschuift naar het inrichten van een efficiënt proces. We gaan daarbij niet uit van een mogelijke oplossing als vertrekpunt, maar juist vanuit het probleem. Wij zijn goed in het inrichten van processen waardoor er sneller en efficiënter gewerkt kan worden, er minder fouten worden gemaakt en waardoor risico’s worden beperkt. Ons onderscheidende vermogen is de combinatie van product en proces. Dat wil zeggen dat we door onze kennis van de producten de processen beter kunnen inrichten.

Proceskracht

Door het ontbreken van een eenduidig beleid, proces en een versplinterde infrastructuur wordt er dikwijls inefficiënt omgegaan met mensen, middelen en tijd. Werkzaamheden worden niet of dubbel uitgevoerd en het overzicht ontbreekt. Dit verhoogt de risico’s van corporaties. Het opzetten van een proces waarbij we vastgoedbeheerders bijstaan in wet- en regelgeving en hen ondersteunen in primaire processen. We zetten ketenpartners in hun kracht en bewaken procedures. We toetsen verschillende vergunningen en procedures aan de Omgevingswet en stemmen deze af op het te realiseren project. De klant heeft daarmee een effectief en efficiënt proces en de risico's zijn tot een minimum beperkt. Dit noemen we proceskracht.

Expertise en capaciteit

Vaak wordt er een afweging gemaakt tussen uitbesteden, intern oplossen of een combi van beiden. Waarom uitbesteden? Omdat de ontwikkelingen snel gaan, enerzijds door veranderende wet- en regelgeving, anderzijds door veranderende marktomstandigheden, is het niet eenvoudig om up to date te blijven. Voor ons als specialist is dit een vanzelfsprekendheid en een voorwaarde om ons werk goed te kunnen doen. Wij zijn als kennispartner altijd op de hoogte van de meest recente en relevante ontwikkelingen.

Over Lycens

Onze cultuur

Wij hebben een platte organisatiestructuur en de cultuur is informeel. Door het open karakter van ons kantoor, is er een werkomgeving gecreëerd waarin onderling contact en overleg vanzelfsprekend is. Samenwerken met collega’s uit andere disciplines wordt op deze manier ook gestimuleerd. Er heerst een ontspannen werksfeer, er is tijd voor een praatje en een lach maar iedereen werkt hard. We vinden het belangrijk dat de werkomgeving voor iedereen veilig en prettig is, zo kunnen samenwerken aan mooie projecten.

Tijd voor ontspanning is er ook. Regelmatig hebben we een gezamenlijke lunch of slaan we even een balletje op de tafeltennistafel. Natuurlijk worden er ook buiten werktijd leuke activiteiten georganiseerd; een dagje naar de Mayernwerf in Duitsland, een scooter- of fietstocht, gezellig uit eten/BBQ’en of karten. Met elkaar lachen en om elkaar lachen hoort er zeker bij.

Onze kernwaarden

Voor ons zijn zes kernwaarden belangrijk, dit zegt wat over wie wij zijn en hoe wij graag werken met onze opdrachtgevers en elkaar.

Daadkrachtig:
Wij weten wat er nodig is voor een goed proces. We staan voor ons werk en zijn resultaatgericht.

Gelijkwaardig:
Wij behalen het beste resultaat wanneer samenwerkingen gelijkwaardig zijn en als we elkaar kunnen vertrouwen. We respecteren elkaars standpunten en opvattingen en kunnen daardoor eerlijk en oprecht zijn.

Transparant:
Alles is inzichtelijk voor onze opdrachtgever, ook afspraken met leveranciers en partners.

Procesmatig:
Ons werk is complex en omvangrijk. Daarom werken we gestructureerd en borgen we alles in processen. Daardoor werken we effectief en efficiënt.

Toegankelijk:
We houden van een geintje maar zijn serieus wanneer het moet. We werken graag met mensen die ons waarderen om wie we zijn.

Nuchter:
Met onze nuchtere kijk op zaken behoeden we teams, opdrachtgevers of onderaannemers voor onrealistische plannen of ideeën.

Ons team

Ben je op zoek naar de personen achter onze dienstverlening of wil je graag weten wie je voor je hebt, dan stellen wij graag ons team voor.

  • Anneloes van der Aa

    Anneloes van der Aa

    Management Assistent
  • Annemarie Troost

    Annemarie Troost

    Adviseur Bodem
  • Bas Jansen

    Bas Jansen

    Senior inspecteur Bodem
  • Ben ten Oever

    Ben ten Oever

    Adviseur Ecologie
  • Bjorn Franke

    Bjorn Franke

    Projectleider Bodem
  • Bob Achterbosch

    Bob Achterbosch

    Adviseur Gebouwbeheer
  • Chantal Leeftink

    Chantal Leeftink

    Controller
  • Dirk Hunder

    Dirk Hunder

    adviseur en inspecteur
  • Dirk IJzereef

    Dirk IJzereef

    Adviseur Ruimtelijke ordening
  • Eibert Dokter

    Eibert Dokter

    Senior Projectleider Ruimtelijke Ordening
  • Elles Oude Hesselink

    Elles Oude Hesselink

    Planner inventarisatie Asbest
  • Erik Pit

    Erik Pit

    Senior adviseur
  • Ewald Hartman

    Ewald Hartman

    Algemeen directeur
  • Ewald Karperien

    Ewald Karperien

    Inspecteur Bodem
  • Heike Tijdhof

    Heike Tijdhof

    Planner inventarisatie Asbest
  • Henriët Nijkamp

    Henriët Nijkamp

    Projectleider Asbest
  • Ingrid Rengelink

    Ingrid Rengelink

    Financieel medewerker
  • Jeroen Miellet

    Jeroen Miellet

    Afdelingshoofd Ruimtelijke Ordening en Bodem
  • Jeroen van der Molen

    Jeroen van der Molen

    Adviseur coördinatie Asbest
  • John Waaijer

    John Waaijer

    Inspecteur Asbest
  • Jolanda van der Weele

    Jolanda van der Weele

    Office manager
  • Jolien Zanderink

    Jolien Zanderink

    Planner inventarisatie Asbest
  • Jorieke Broenink

    Jorieke Broenink

    Planner Asbest
  • Karin Stam

    Karin Stam

    Adviseur coördinatie Asbest
  • Laurens Tel

    Laurens Tel

    Developer
  • Leon Davids

    Leon Davids

    Projectleider Asbest
  • Maijke Platenkamp

    Maijke Platenkamp

    Adviseur Bodem
  • Marc ter Laak

    Marc ter Laak

    Commercieel directeur - Afdelingshoofd Asbest
  • Mathilde Vennegoor

    Mathilde Vennegoor

    P&O functionaris
  • Mehmet Ercan

    Mehmet Ercan

    Afdelingshoofd Gebouwbeheer en Brandveiligheid
  • Mustafa Ercan

    Mustafa Ercan

    Inspecteur Brandveiligheid
  • Nick Ruiter

    Nick Ruiter

    Inspecteur Bodem
  • Rob Fieten

    Rob Fieten

    Senior projectleider Bodem
  • Roger Hesselink

    Roger Hesselink

    Senior adviseur
  • Ronald Koers

    Ronald Koers

    Senior inspecteur Asbest
  • Ron Boers

    Ron Boers

    Inspecteur Bodem
  • Ruud Wind

    Ruud Wind

    Adviseur coördinatie Asbest
  • Tim Horsthuis

    Tim Horsthuis

    Projectleider Gebouwbeheer
  • Vincent Holtmaat

    Vincent Holtmaat

    Projectleider Asbest